آپلود فایل‌های وردپرس WordPress در سی‌پنل

امروز با یکی دیگر از آموزش‌های وردپرس گروه توسعه فناوری وب ایران در خدمتتون هستیم. این بار به سراغ آپلود فایل‌های وردپرس WordPress در سی‌پنل می‌رویم. آموزش را به زبان ساده همراه با عکس برای شما توضیح می‌دهیم.

در ابتدا باید فایل وردپرس را از یک منبع قابل اطمینان تهیه کنید. مثلا از یک سایت دانلود کنید که پیشنهاد ما سایت اصلی وردپرس https://wordpress.org است که این فایل را بصورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد. برای اینکه وردپرس شما فارسی باشد، در موقع نصب می‌توانید زبان فارسی را انتخاب کنید یا وردپرس فارسی را از سایت http://wp-persian.com دانلود نمایید. بعد از دانلود و ذخیره نمودن فایل باید وارد سی‌پنل cPanel خود بشوید. (آموزش ورود به سی‌پنل cPanel) بعد از ورود صفحه‌ای مانند عکس ذیل را می‌بینید در این قسمت گزینه فایل منیجر File Manager را انتخاب می‌کنید.

آپلود فایل‌های وردپرس

بعد صفحه زیر باز می‌شود که باید وارد public_html شوید.

آپلود فایل‌های وردپرس

بعد در این قسمت کلید Upload رو بزنید.

آپلود فایل‌های وردپرس

در صفحه ذیل کلید Select File را بزنید و فایل وردپرس را که قبلا بصورت Zip دانلود کردید را پیدا کنید و انتخاب کنید و Open را بزنید.

آپلود فایل‌های وردپرس

وقتی فایل بصورت کامل آپلود شد از رنگ آبی به رنگ سبز درمی‌آید بعد با انتخاب Go Back To به صفحه قبل برمی‌گردید.

آپلود فایل‌های وردپرس

در آنجا روی فایل وردپرس کلیک راست می‌کنید و گزینه Extract را انتخاب کنید و در صفحه باز شده هم گزینه Extract File s را بزنید.

آپلود فایل‌های وردپرس

صفحه‌ای باز می‌شود که دکمه Close را بزنید. حالا پوشه‌ای به نام wordPress ایجاد شده است. حال برای اینکه وردپرس شما در روت اصلی (روت اصلی همان صفحه اول public_html است و در واقع آدرس اصلی سایت محسوب می‌شود) نصب بشود لازم است که یک کار دیگر انجام دهید و تمامی فایل‌های مربوط به وردپرس را از پوشه WordPress  به روت اصلی بیاورید. برای این کار ابتدا وارد پوشه WordPress خود شوید و گزینه Sellect All را بزنید بعد در بالا صفحه گزینه Move رو بزنید.

آپلود فایل‌های وردپرس

در صفحه بالا واژه WordPress را پاک کنید و بعد دکمه Move File s را بزنید. حال با انتخاب Back به صفحه قبل باز گردید و خواهید دید که تمام فایل‌های وردپرس در روت اصلی شما هستند. خب آپلود فایل‌های وردپرس WordPress در سی‌پنل تمام شد. در قسمت‌های بعدی نصب وردپرس را توضیح خواهیم داد.

گروه توسعه فناوری وب ایران موفقیت روزافزون شما را آرزومند است.

(مقالات آموزشی)